Regnskabsprogram

Hvis du er på jagt efter et regnskabsprogram, Kan denne artikel måske hjælpe dig med til at tage en beslutning hvilket der passer til dig.

Da der findes et hav af regnskabsprogrammer, er det vigtigt at man har gjort sig nogle overvejelser over hvad man har brug for, inden man investerer i et regnskabsprogram. Det man skal huske er at det ikke så meget er prisen, som det er den tid man kommer til at bruge i programmet der er vigtig. Man kan måske spare op til en 50’er på at benytte et billigt program. Men hvis du ikke har en god føling og forståelse med regnskabsprogrammet, er det ikke meget værd for dig.

Hvis du ikke har kendskab til regnskab, vil brugervenlighed være helt afgørende for dit valg af regnskab, desuden vil det være vigtigt at der er en god support til programmet, så du kan få svar på dine spørgsmål. Har du et solidt kendskab til regnskab og regnskabsprogrammer, vil det istedet være funktionaliteten i regnskabsprogrammet som er vigtigt for dig.

Man kunne derfor opstille følgende 3 grundlæggende krav, som du bør have til dit regnskabsprogram. Rækkefølgen af disse krav kan så variere alt efter hvor regnskabskyndig du er. Men for langt de fleste iværksættere der netop starter ud vil fordelingen nok se nogenlunde således ud:

1. Brugervenlighed
2. Support
3. Funktionalitet

Der er ingen tvivl om at alle 3 elementer er vigtige for ethvert regnskabsprogram. Men ved at kende dine egne behov, f.eks. udfra ovenstående elementer, vil det være meget nemmere for dig at beslutte dig for hvilket regnskabsprogram der er det rigtige for dig.

De fleste regnskabsprogrammer kan du prøve gratis i en 14 dages tid. Så det er bare med at finde de programmer frem som honorerer dine krav bedst muligt, prøve dem af, og så beslutte sig for hvilket der passer til dig og dit firma.

Regnskabsprogrammet e-moms.dk er netop et regnskabsprogram der er bygget op efter ovenstående 3 deling mellem, brugervenlighed, support og funktionalitet.

5 Thoughts on “Regnskabsprogram

  1. ellegaard on 16. november 2009 at 13:41 said:

    Tillad mig at supplere med et par andre muligheder:

    Admind Office – admind.dk
    e-conomic – e-conomic.dk
    Summasummarum – summarum.dk
    Microsoft Dynamics C5 – de skulle være til at finde med en søgning 🙂

    – og så må den lille iværksætter sætte udvekslings-funktionalitet højt på listen, da man som oftest skal have andre til at hjælpe. Her vil et online-system være det bedste, især hvis der som standard er mulighed for at have flere brugere logget på samtidig. Så kan Ib Iværksætter og Bodil Bogholder se systemet samtidig og hjælpen bliver så meget bedre!

  2. Undskyld, jeg glemte lige at gøre opmærksom på, at jeg selv er forhandler af programmet Admind.

    – bare for at der ikke er nogen der skal tro at jeg står som neutral, det ville ufint ikke at skilte med en eventuel tilknytning til det ene eller andet produkt!

  3. Thomas on 16. november 2009 at 13:54 said:

    Hej Ellegård, det er fint med lidt flere muligheder. Jeg sidder selv med tilknytning til e-moms.dk, hvis der skulle være tvivl derom.

  4. Her er flere mulige bogføringsprogrammer se på http://www.start-base.dk.

    Siden indeholder flere gratis løsninger.

  5. Man kunne udbygge funktionalitet til som minimum at dække over en overskuelig kontoplan, samt mulighed for at tilkøbe moduler til fakturering, lagerstyring etc. efterhånden som disse behov opstår.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Post Navigation