Regnskabsprogrammer, hvad skal jeg vælge?

Der findes efterhånden en lang række forskelige regnskabsprogrammer, hvoraf langt de fleste kan nogenlunde de samme ting. Der hvor forskellen ligger er hvordan bogføringssystemerne gør det. Altså hvordan det ser ud i praksis når man som bruger sidder og bogfører.
[wp_ad_camp_1]
Nogle har stort kendskab til regnskab og kan godt lide at arbejde i et system, som bruger de fagmæssige termer, som debet, kredit, momskoder m.m. Andre kan bedre lide at arbejde i et regnskabsprogram som har en mere simpel brugerflade. Det kan naturligvis være besværligt at fine ud af hvad man selv skal vælge, men ved at søge på regnskabsprogram på google, vil man få en del gode bud på hvad markedet kan tilbyde.

Ofte kan det betale sig lige at prøve 2-3 forskellige programmer ud og se om det er noget “der bider på dig”. Prisen kan naturligvis også have noget at skulle have sagt. Da du kan få regnskabsprogrammer som nærmest er gratis, til noget dyrere programmer med høje månedlige abonnementer.

Generelt kan man sige at de mange forskellige regnskabsprogrammer har det tilfældes, at de tilbyder en service som man så betaler et månedligt abonnement for at benytte. Naturligvis kan prisen have betydning for dig, men det er også vigtigt at det er et program du føler dig hjemme i og som du nemt og hurtigt kan bogføre i.

Du har hurtigt mistet dine penge hvis du skal bruge hele dagen på at bogføre i et billigt, men dårligt program. Det gælder om at bruge sine kompetancer der hvor man får mest ud af det.

Se f.eks.
e-moms kan du få fra 99kr om måneden
web-regnskab kan du få til 49kr om måneden
Letmoms kan du få til 549kr engangsbeløb

Den elevplads du søger er her!